Energa z Camerimage przez kolejne 3. edycje Festiwalu

2020-08-27
Energa z Camerimage przez kolejne 3. edycje Festiwalu
Energa z Camerimage przez kolejne 3. edycje Festiwalu
Kategoria:   

Energa Grupa ORLEN przedłużyła do 2022 r. umowę z Fundacją Tumult, dotyczącą strategicznej współpracy sponsorskiej przy organizacji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego EnergaCAMERIMAGE. Tegoroczna edycja wydarzenia artystycznego zaplanowana jest na 14-21 listopada w Toruniu.

– EnergaCAMERIMAGE należy do naszych flagowych projektów sponsorskich. To wydarzenie wyjątkowe, które ze względu na światowy zasięg, umożliwia promocję polskiej kultury za granicą. Jesteśmy dumni, że od 2017 roku Energa może wspierać tak znane i cenione wydarzenie wśród autorytetów i gwiazd sztuki filmowej – powiedziała Adrianna Sikorska, wiceprezes Zarządu Energi SA ds. Komunikacji.

Tegoroczna edycja MFF EnergaCAMERIMAGE zaplanowana jest na 14-21 listopada w Toruniu. Od początku roku trwają prace nad szerokim zakresem merytorycznym Festiwalu zawierającym – jak w latach ubiegłych – konkursy filmów fabularnych, polskich, dokumentalnych, pilotów seriali, debiutów, etiud studenckich oraz wideoklipów. Odbędą się również przeglądy filmowe, pokazy specjalne, spotkania z gośćmi, warsztaty dla studentów, seminaria oraz wystawy. Z uwagi na panującą na świecie sytuację związaną z pandemią wirusa SARS-CoV-2 możliwe jest, iż część pokazów filmowych, spotkań, warsztatów, seminariów czy konferencji prasowych odbędzie się za pośrednictwem internetu. Uczestnictwo w tej części merytorycznego programu festiwalu umożliwi nowość – wirtualna karta wstępu.

– Współpraca z Energą to doświadczenie profesjonalizmu i wzajemnego zrozumienia. Przedstawiciele firmy wnikliwie i z dużym znawstwem podjęli z nami rozmowy i współpracę, widząc w Festiwalu źródło pozytywnej energii artystycznej i promocji Polski na świecie. Energa wsparła nas nie tylko finansowo, ale dostarczyła też wiele inspirujących pomysłów. Cieszę się, że ta współpraca będzie kontynuowana, tym bardziej, że dzięki procesowi integracji Festiwal znalazł się w rodzinie Grupy ORLEN – jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. Jesteśmy największą międzynarodową imprezą filmową w Polsce i doskonałym miejscem debaty o kulturalnym mecenacie. Wierzymy, że nasze wspólne działania nadal będą dawały obu stronom wiele radości i wymierne korzyści – powiedział Marek Żydowicz, dyrektor EnergaCAMERIMAGE.

Autorem plakatu tegorocznej edycji EnergaCAMERIMAGE jest Patryk Hardziej – trójmiejski multidyscyplinarny ilustrator, projektant grafik oraz researcher, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, założyciel kursów Sztuka Projektowania oraz Fundacji Karola Śliwki. Ma na koncie współpracę m.in. z takimi markami i instytucjami jak: Amnesty International, British Airways, BMW, Costa Coffee czy Pepsi.

Dominujący element graficzny plakatu to astrolabium, będące najbardziej skomplikowanym w czasach Kopernika urządzeniem do opisu niepoznanego wszechświata. To oczywisty kontekst toruński, związany z lokalizacją festiwalu. Oko w jego centrum sięga jednak istoty i wyjątkowości EnergaCAMERIMAGE – festiwalowy wszechświat „kręci się” wokół wrażliwości wizualnej, dla której bramą jest percepcja, zmysł widzenia. Metafora sięga dalej – intencjonalne użycie narzędzia pozwala zmierzyć to, co nowe, ważne i dotychczas nienazwane. Festiwal gromadzi społeczność, dla której świat wykreowany przez artystów światła, świadomie korzystających ze zdobyczy technologicznych, jest zarówno źródłem inspiracji, mądrości i prawdy, jak również energii czy rozrywki.

- - - - - - - - - -

Grupa Kapitałowa ORLEN, do której należy Energa, jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 110 krajów.

PKN ORLEN jest również liczącym się graczem na rynku energii w Polsce, dysponującym mocami na poziomie 3,3 GWe, z czego 1,38 GWe zainstalowane jest w aktywach wytwórczych Energi. W obszarze wydobycia Koncern dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2019 roku wyniosły 197,3 mln boe. PKN ORLEN jest wiodącym podmiotem, który zrealizuje proces tworzenia jednej firmy o zdywersyfikowanych przychodach i silnej pozycji na rynku europejskim. W kwietniu 2020 roku przejął Grupę Energa, w lipcu br. otrzymał od Komisji Europejskiej warunkową zgodę na przejęcie Grupy LOTOS oraz zainicjował proces przejęcia kapitałowego PGNiG.

39 proc. mocy zainstalowanej w aktywach wytwórczych Energi pochodzi z OZE. Wpisuje się to w strategię energetyczną Grupy ORLEN, ukierunkowaną ściśle na nisko- i zeroemisyjne źródła energii. Silnym i stabilnym sektorem działalności Energi jest też dystrybucja. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 191 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju. W I półroczu 2020 roku Energa dostarczyła do odbiorców 10,7 TWh energii elektrycznej.