ENTUZJASTYCZNY ODZEW NA KONKURS FILMLIGHT COLOUR AWARDS
Jury konkursu rozpoczęło obrady, lista finalistów zostanie ogłoszona pod koniec października, a zwycięzcy ogłoszeni podczas Festiwalu EnergaCAMERIMAGE w listopadzie.
Pierwszy w historii konkurs FilmLight Colour Awards został entuzjastycznie przyjęty przez profesjonalistów z branży.
Chociaż program nagród został zainicjowany przez FilmLight, w konkursie mogą brać udział użytkownicy różnych platform i dowolnych systemu korekcji barwnej, od początkujących kolorystów, przez osoby z dużym doświadczeniem, twórców działających niezależnie, do reprezentujący duże globalne firmy.
„Pracuję z kolorystami na całym świecie od ponad 15 lat i zawsze fascynowało mnie ich różnorodne podejście do definicji obrazu” – powiedziała Jacqueline Loran, dyrektor w FilmLight. „Są niesamowicie pracowitymi, kreatywnymi ludźmi. Dostrzegłam, że uznanie dla tego rzemiosła było czymś, czego być może przemysłowi brakowało i był to uczucie podzielane przez resztę zespołu w FilmLight.
„Jesteśmy naprawdę zachwyceni pomyślnym rozpoczęciem konkursu i tym, jak ogromny był odzew. Cieszy nas, że zgłoszenia nadeszły z całego świata i od ludzi o tak wielu różnych umiejętnościach”.
Globalny panel* złożony z 17 luminarzy branży, w tym autorów zdjęć Bradforda Younga, Anthony'ego Doda Mantle'a, Danny'ego Cohena i Shankera Ramana, wraz z kolorystami wyższej rangi Peterem Doyle'em, Simonem Astbury i Anne Boyle, podął inicjatywę i zaczął oceniać setki kreatywnych projektów.
Beatriz Pineda, starszy dyrektor ds. dystrybucji nieliniowej i nowych technologii w HBO Latin America, skomentowała: „Wraz z rozwojem technologii obrazowania staliśmy się również bardziej kreatywni. Różnorodność platform streamingowych, wyższe standardy jakości obrazu, nowe technologie przetwarzania i dystrybucji treści... możliwości projektowania i ekspresji ogromnie się poszerzyły."
„Na przykład w Ameryce Łacińskiej byłem świadkiem wzrostu jakości, talentu i kreatywnych pomysłów na planie i w postach. Jestem pewien, że przebije się w tym konkursie.”
„Często trudno jest określić ilościowo, co dobry kolorysta wnosi do projektu – ten nieodgadniony „czarodziejski pył”, który posypujemy.” – powiedział kolorysta Jet Omoshebi. „Miło jest wyjść z cienia i uczcić doskonały talent branżową nagrodą”.
Operator Eben Bolter, BSC, zgodził się. „Cieszę się, że mogę dołączyć do jury, które rzuci światło na kolorystów i uczci ich nieoceniony wkład w sztukę kinematografii. DI pozwala nam ponownie wrócić i skonfrontować z rzeczywistością to, co wydarzyło się na planie, co tworzy najlepszą wizualną opowieść, jaka tylko może powstać”.
Program korzystał również ze wsparcia Amerykańskiego Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych, Imago (Międzynarodowej Federacji Autorów Zdjęć Filmowych) i CSI (Międzynarodowego Towarzystwa Kolorystów).
Jury ocenia teraz wszystkie zgłoszenia, a pod koniec października zostanie ogłoszona lista trzech kandydatów w każdej z czterech kategorii. Zwycięzców poznamy w ramach Festiwalu EnergaCAMERIMAGE w połowie listopada. Mając na uwadze obostrzenia związane z podróżowaniem, ceremonia wręczenia nagród będzie transmitowana na żywo.
Na zakończenie Jacqueline Loran z FilmLight powiedziała: „Życzę wszystkim naszym uczestnikom powodzenia. Jest kilka naprawdę znakomitych zgłoszeń.”
###
*Komisja sędziowska
Bradford Young, operator, USA
Danny Cohen, operator, Wielka Brytania
Beatriz Pineda, starszy dyrektor ds. dystrybucji nieliniowej i nowych technologii, HBO Ameryka Łacińska
Jet Omoshebi, starszy kolorysta, Goldcrest Post, Londyn
Nicola Daley, operator, Australia
Simon Astbury, dyrektor zarządzający, Juice Shanghai
Peter Doyle, nadzorujący kolorysta, PostWorks NYC
Anthony Dod Mantle, operator, Wielka Brytania
Eben Bolter, operator, Wielka Brytania/USA Anne Boyle, starsza kolorystka, Picture Shop, Vancouver
C Kim Miles, operator, Malezja
Cem Ozkillicci, starszy kolorysta, Uhoert, Oslo
Mick Vincent, starszy kolorysta, Londyn
Sylvain Canaux, kolorysta, St Louis, Paryż
Ji Yong Kim, autor zdjęć, Korea Południowa
Shanker Raman, operator, scenarzysta, producent i reżyser, Indie
Joe Stabb, starszy kolorysta, Fifty Fifty Post, Londyn
###
O FilmLight
FilmLight opracowuje nowoczesne programy służące do color gradingu, aplikacje do przetwarzania obrazu oraz narzędzia zarządzania projektem, które usprawniają postprodukcję filmów i wideo oraz ustanawiają nowe standardy jakości, niezawodności i wydajności. Założona w 2002 roku firma koncentruje się przede wszystkim na optymalizacji, wdrażaniu i wsparciu swoich produktów — w tym Baselight i Daylight — w wiodących firmach produkcyjnych, zakładach postprodukcyjnych i studiach filmowych/telewizyjnych na całym świecie. Główna siedziba FilmLight znajduje się w Londynie, gdzie skupia się działalność badawczo-projektowa i produkcyjna. Więcej informacji można znaleźć na: http://www.filmlight.ltd.uk