Finaliści konkursu FilmLight Colour Awards
Ogłoszono nominowanych w czterech kategoriach w ramach dorocznego konkursu FilmLight Colour Awards. Spośród ponad 300 zgłoszonych produkcji międzynarodowe Jury wyłoniło 14 wyjątkowych projektów, przy których pracowało wielu utalentowanych twórców z całego świata.
Nominacje w kategorii filmu pełnometrażowego:
• Das Massaker von Anröchte (The Massacre of Anröchte), Edmond Laccon, Niemcy
• Ostatniej nocy w Soho, Asa Shoul, Warner Bros. De Lane Lea, Wielka Brytania
• Mank, Eric Weidt, USA
• Undergods, John Claude, Dirty Looks, Belgia
Nominacje w kategorii serialu telewizyjnego:
• Fargo, odcinek ‘East/West’, Tony D’Amore, Picture Shop, USA
• Historia Lisey, odcinek ‘Lisey’s Story’, Damien Vandercruyssen, HARBOR, USA
• Gambit królowej, odcinek ‘End Game’, Steven Bodner, Light Iron, USA
Nominacje w kategorii reklamy i wideoklipu:
• Burberry – Festive, Matthieu Toullet, MPC London, Wielka Brytania
• Dior – Spring Summer 2021 Collection, Tim Masick, Company 3, USA
• Prada – The Galleria, Jérôme Cloutier, Mels, Kanada
W powyższych trzech kategoriach pod uwagę brano kolorystów korzystających z różnorodnych narzędzi, zaś nominacje w czwartej kategorii przyznano za najbardziej innowacyjne użycie systemu Baselight.
Oto nominacje:
• Ghourma, Andreas Brueckl, Genomedia Studios, Zjednoczone Emiraty Arabskie
• Mank, Eric Weidt, USA
• Miss, Gilles Granier, Fabien Napoli, Arnaud Caréo, Le Labo Paris, Francja
• Tom i Jerry, John Daro, Warner Bros., USA
W jury zasiadło grono międzynarodowej sławy autorów zdjęć oraz kolorystów. Konkurs, zainicjowany przez FilmLight, jest współorganizowany przez EnergaCAMERIMAGE, Amerykańskie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych, IMAGO (Międzynarodowa Federacja Autorów Zdjęć Filmowych) i CSI (Międzynarodowe Towarzystwo Kolorystów).
Laureatów poznamy w trakcie festiwalu EnergaCAMERIMAGE. Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej, zarówno na miejscu, w Toruniu, jak i online. Wszyscy, którzy boją się wciąż podróżować, będą mogli je obejrzeć w streamingu.
“Wzięcie udziału w obradach Jury tego konkursu było dla mnie ogromną przyjemnością. Bardzo mnie cieszy, że możemy w taki sposób podzielić się naszą pracą z kolegami i koleżankami z branży - a także zostać przez nich docenieni”, powiedział zasiadający w Jury Cem Ozkilicci, starszy kolorysta w Uhørt, Oslo.
“Dziękuję wszystkim, którzy zgłosili swoje prace. Poziom tegorocznych zgłoszeń był niesamowicie wysoki,” powiedziała Jacqueline Loran z FilmLight. “Życzę powodzenia wszystkim nominowanym i mam nadzieję, że konkurs ten będzie każdego roku coraz bardziej zwracał uwagę świata na zawód kolorysty."
O FilmLight
FilmLight opracowuje nowoczesne programy służące do color gradingu, aplikacje do przetwarzania obrazu oraz narzędzia zarządzania projektem, które usprawniają postprodukcję filmów i wideo oraz ustanawiają nowe standardy jakości, niezawodności i wydajności. Założona w 2002 roku firma koncentruje się przede wszystkim na optymalizacji, wdrażaniu i wsparciu swoich produktów — w tym Baselight i Daylight — w wiodących firmach produkcyjnych, zakładach postprodukcyjnych i studiach filmowych/telewizyjnych na całym świecie. Główna siedziba FilmLight znajduje się w Londynie, gdzie skupia się działalność badawczo-projektowa i produkcyjna. Więcej informacji można znaleźć na: http://www.filmlight.ltd.uk