Międzynarodowy konkurs na identyfikację dla Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage
Współorganizator festiwalu filmowego EnergaCAMERIMAGE oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej ogłaszają międzynarodowy konkurs na identyfikację wizualną dla nowopowstałej instytucji kultury w Toruniu (Polska). Konkurs jest dwuetapowy i ma charakter otwarty.
W kapitule konkursu zasiądą m.in. Jonathan Barnbrook, Erik Kessels, dr Marcin Władyka i dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych EnergaCamerimage Marek Żydowicz.
W pierwszym etapie od uczestników oczekujemy przesłania portfolio. Jury dokonuje wyboru do pięciu studiów graficznych / projektantów, którzy zostaną zaproszeni do odpłatnego przygotowanie projektów konkursowych. Refuse fee wynosi 1000 EUR brutto.
Nagrodą w konkursie jest zamówienie opracowania projektu i wdrożenia identyfikacji wizualnej dla Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage. Wartość zamówienia (nagrody): 12 000 EUR brutto.
Terminy:
Termin nadsyłania Portfolio upływa w dniu 31.01.2021 r.
Rozstrzygnięcie I etapu Konkursu nastąpi do dnia 15.02.2021 r.
Termin nadsyłania prac na II etap Konkursu upływa w dniu 31.03.2021 r.
Wybór Zwycięzcy Konkursu nastąpi do dnia 15.04.2021 r.
W II etapie wybrane studia / projektanci zostaną poproszeni o przygotowanie logotypu i materiałów dodatkowych. Na ich podstawie wybrana zostanie identyfikacja dla Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage.
O ECFC
Siedziba Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage, którego budowa zaplanowana jest na 2021-2025, będzie instytucją kultury, która powstanie w sercu Torunia (Polska).
Identyfikacja wizualna, która jest przedmiotem konkursu będzie miała szerokie zastosowanie w komunikacji jeszcze przed powstaniem samego centrum, m.in. w celu komunikacji konkursu architektonicznego.
ECFC będzie miejscem, w którym będą odbywać się wydarzenia kulturalne – od premier filmowych, poprzez festiwale (filmowe i teatralne), koncerty, wystawy, konferencje i inne. Elementem spajającym dla nich wszystkich jest wizualny aspekt kultury. Planowane jest także umiejscowienie w tym budynku muzeum filmu i/lub designu. Dodatkowo powierzchnie ECFC będą wynajmowane – zarówno do celów społecznych, jak i komercyjnych.
Regulamin, Brief oraz pełen zakres zlecenia oraz możliwość zgłoszenia udziału w konkursie dostępne są na: www.branding-competition.com.
Więcej informacji na temat organizowanych przez STGU konkursów i kilka podpowiedzi, jak skutecznie wziąć w nich udział tutaj: https://www.stgu.pl/art-wszystkie-artykuly/art-dobre-praktyki-jasne-zasady-trudne-decyzje-o-konkursach-stowarzyszenia-tworcow-grafiki-uzytkowej.html
Pytania kierujcie do zespołu konkursowego, Leny Mitkowej i Anny Nowokuńskiej: ecfc@stgu.pl